Min kära lillebror...

Hej lilla sandkorn!

   Samuel Vincent Nilsson... är en väldigt, väldigt logisk person. Logisk behöver nödvändigtvis inte betyda smart/vis vid alla tillfällen. Man är liksom bara… logisk!
   Till exempel;
   Jag och min familj sitter på en restaurang, utomhus, på sommaren, allt var bara jättehärligt. När servitrisen kom med brödkorgen tog alla bröd utom min mamma, som hade börjat skära ner på sitt smörgåsätande (för på riktigt, hon kunde äta tio mackor per dag!). när servitrisen hade gått, så frågade Samuel henne varför inte hon hade tagit något bröd.
”Nä, men då kommer jag ju att få utslag på vågen”, sade hon i en skämtsam ton och flinade mot pappa. Alla fattade vad hon menade. Inte Samuel.
”Vaddå utslag på vågen?”
Mamma blev lite irriterad; hur kul är det att högt förklara för sin tioårige son att man försöker gå ner lite i vikt? … mitt i en restaurang?
”Jamen vad tror du?!”
Samuel tänkte. Och tänkte. Sen tillslut öppnade han munnen och sade.
”Bubblor på vattnet...?”
(Kan också berätta att med munnen full av varm fisksoppa skrattade jag så våldsamt att en servitris till slut kom upp till bordet och frågade om hon allt stod rätt till.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0